Veelgestelde vragen

Hier vind je een onverzicht van de meest gestelde vragen aan ons. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op via info@ruitersportimport.nl  Wil je graag iemand aan de telefoon? Vraag ons dan om je te bellen. Wij doen dit alleen op afspraak, zo hebben we al je bestelinformatie bij de hand.

Waar blijft mijn bestelling?

Op de productpagina vind je de actuele geschatte levertijd. De levertijd kan helaas oplopen tot boven deze geschatte levertijd. Wanneer we de geschatte levertijd niet halen ontvang je een mail. Je ontvangt ook een mail wanneer het product verstuurd wordt. Mocht je deze mail al ontvangen hebben, wordt het naar alle waarschijnlijkheid de bestelling binnen 1 a 2 werkdagen afgeleverd. Soms loopt de bezorging echter op tot 5 werkdagen. Na 5 werkdagen nog niks ontvangen? Neem dan contact met ons op, wij starten dan een onderzoek.

.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?

Nee. We voeren geen winkelactiviteiten uit in ons pand. Alles wordt verzonden via pakketdienst.

.

Ik ben een bedrijf (in het buitenland), kan ik een factuur zonder BTW krijgen?

Je maakt in dit geval een klantenaccount aan. Noteer dat je een bedrijf bent door je bedrijfsnaam op te geven en vul ook je BTW nummer in. De factuur wordt dan opgemaakt zonder btw. Zonder geldig BTW nummer nemen wij de bestelling niet in behandeling. Je ontvangt dan een nieuwe factuur incl. BTW.

.

Mijn product lijkt niet op die van de foto's.

Fabrikanten veranderen geregeld het model van producten. Dat betekend dat foto's soms een ouder model kunnen tonen. Lees altijd goed de tekst, hierin proberen we het product zo precies mogelijk te omschrijven.
.

Geen mail ontvangen?

Controleer s.v.p. eerst of de mail niet in je spamfilter is beland. Mocht dit niet het geval zijn stuurt ons dan s.v.p. een mail. We controleren dan je mail-adres en of er ook daadwerkelijk mail is verstuurd aan dit adres, u ontvangt altijd binnen 24 uur een mail bij een bestelling. Mailproviders als hotmail.com geven veel problemen.
Op verzoek kunnen wij ook statusupdates per sms versturen. Dit doen wij alleen wanneer u na u bestelling ons per mail bericht dat u geen mail van ons ontvangt.
Statussen kunt u ook bekijken door in te loggen op onze website. Hier kunt u ook berichten teruglezen die u ontvangt van de klantenservice.
.

Mijn bestelling staat op...

Bestelling is in behandeling:
We hebben je bestelling ontvangen. Het product wordt door onze leveranciers voorbereid, je ontvangt de bestelling zo snel mogelijk. Deze status ziet u het grootste deel van de tijd staan.

Verzonden:
Je pakket is aangeboden aan de pakketservice. Verzenden duurt over het algemeen 1 a 2 werkdagen, echter bij uitzondering (bv. rond feestdagen) kan deze oplopen naar 5 werkdagen.

Afgeleverd:
Als het goed is heeft u inmiddels u pakket ontvangen. Niets ontvangen, neem dan s.v.p. contact met ons op.

Geannuleerd:
Er is mogelijk iets fout gegaan met je bestelling of je betaling is niet binnen 2 weken ontvangen. Bestel je gehele bestelling opnieuw.

Terugbetaling:
U bestelling is retour gekomen en het geld wordt naar u retour gestort.

Artikel niet op voorraad:
Het aflevertijdvak zal hierdoor niet gehaald worden. Als we informatie hebben over de leverdatum nemen we contact met je op. Wilt je liever een ander product? Dit is geen enkel probleem, stuur ons een mail en we passen je bestelling aan.

Contact mislukt:
Graag hadden we je gesproken over he bestelling. Helaas is het mailadres onjuist of de mailbox vol en hebt je geen telefoonnummer achter gelaten.

Betaling aanvaard, direct leverbare producten worden voorbereid:
Je betaling voor een direct leverbaar product is ontvangen. Je bestelling wordt klaargemaakt door de verzendafdeling. Meestal worden deze de zelfde dag nog verzonden. In het weekend en op feestdagen ziet u deze status update wat langer staan.