Retourzendingen

Wanneer je het artikel alleen wil retourneren kun je dit heel gemakkelijk doen. Log in bij je persoonlijke bestelomgeving. Kies dan voor geschiedenis en details van bestellingen. Kies de bestelling waarvan je je product wil retourneren. Klik naast het product de retour optie aan. Onderaan kun je eventueel een toelichting geven voor de reden van retour. Tik daarna vraag een retour. We gaan dan aan de slag om je retour goed te keuren en een retourlabel aan te maken. Je betaald de retourkosten online wanneer je het label download.

Wanneer de gehele bestelling wordt geretourneerd vergoeden wij ook de verzendkosten. We betalen doorgaans binnen 2 tot 3 werkdagen na ontvangst van het pakket terug. Soms duurt de verwerking van een retour iets langer (bv in drukke periodes), maar we betalen altijd binnen 10 werkdagen terug. 
Wil je je pakket niet retourneren maar ruilen? Neem dan wel contract op met de klantenservice op info@ruitersportimport.nl Dan zorgern we dat het ruilen op zo'n efficient mogelijke manier gaat.

Beschadigd ontvangen producten (transportschade) dienen direct gemeld te worden aan de klantenservice, voorzien van foto's. Wij zullen dan een nieuw exemplaar van het product bestellen en laten leveren. Dit gaat ook op wanneer je onverhoopt een verkeerd product ontvangt. Gaat het om duidelijke bezorgschade? Stuur ons dan svp ook informatie daarover, dan kunnen we contact opnemen met de postnl.

.

Voorwaarden voor retourneren

   -  De zichttermijn van 14 kalenderdagen na afleverdatum is nog niet verstreken;
   -  Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd (Je kunt het product beoordelen zoals in een winkel, niet uitgebreid testen!);
   -  Het artikel is niet gebruikt en bevat geen haren;
   -  De verpakking is origineel en onbeschadigd;
   -  De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen;
   -  Standaard wordt er een postnl label gecreeërd voor retouren. Het is ook mogelijk om het pakket te retouren met dpd of dhl. Vraag ons naar de mogelijkheden en de retourgegevens in dat geval.
   -  Artikelen op maat gemaakt voor de klant kunnen niet worden geretourneerd.
   -  Voedingssupplementen, shampoos en andere verzorgingsartikelen mogen alleen geruild worden wanneer deze voorzien zijn van een verzegeling en ongeopend zijn. Niet elk product is verzegeld, niet elk product in deze categorie kan om deze reden worden geretourneerd.
   -  Indien niet aan bovenstaande regels wordt voldaan wordt bij inname de productprijs niet vergoed;